Depo Kutná Hora
Depo Kutná Hora se nachází přímo v obvodu železniční stanice Kutná Hora hl.n., která leží na trati 230 necelých 11km od železniční stanice Kolín. Nachází se tedy v blízkosti 1. a 3. tranzitního koridoru a leží přímo na trati implementované do sítě TERFN.
Stanice Kutná Hora je místem styku napájecích soustav 3kV DC a 25kV 50Hz AC, což umožňuje příjezd vozidel jakékoliv trakce. Zároveň se obvod stanice využívá pro zkoušení elektrických lokomotiv právě kvůli přítomnosti obou napájecích soustav bez nutnosti zkušebních jízd do jiných vzdálenějších stanic.
Samotné železniční depo disponuje kolejištěm o užitné délce necelých 1000 m, z čehož jsou dvě koleje v kryté vytápěné a osvětlené hale, každá kolej v hale o užitné délce 42 m. V hale jsou obě koleje vybaveny montážními kanály, jedna kolej je vybavena prohlížecím revizním kanálem o délce 15 m. V mechanické výbavě depa jsou soupravy zvedáků o nosnosti až 4x 20 tun a 4x 16 tun. Společně umožňují zdvih dvouvozových souprav bez nutnosti dělení.
Historie Depa
Objekt depa postavený zřejmě v padesátých letech minulého století byl nyní přibližně 15 let zcela opuštěn a chátral. Od dubna 2019 je budova v naší správě a probíhá náprava neutěšeného stavu po letech bez údržby a zatíženého neautorizovaným používáním objektu. Od února 2020 běží plný provoz depa.
Postupem času jsme dokázali z neautorizovaně používaných zbytků depa, dříve známého jako Strojová stanice Kutná Hora, vytvořit pokrokové, perspektivní, funkční a vybavené železniční depo, které je vybaveno a plní požadavky jak pro jednodušší údržbu, tak i pro složitější opravy a úpravy mnoha typů drážních vozidel.
Podívejte se na průběh úpravy prostor na videu a fotkách níže.
Zajímavosti
Depo Kutná Hora dříve
- Objekt postaven přibližně v padesátých letech 20. století
- Asi 15 let opuštěný prostor
- Převzetí a počátek úpravy prostor v roce 2019
Depo Kutná Hora dnes
- Plný provoz od února 2020
- Užitná délka všech kolejí necelých 1000 m
- Krytá, vytápěná a osvětlená hala
- Dvě koleje v hale s montážními a revizními kanály
- Blízkost 1. a 3. tranzitního koridoru
- Dvě napájecí trakční soustavy v obvodu stanice
Kde se nacházíme?
Aktuální stav
Depo je již dnes zcela provozuschopné, nicméně zde stále probíhají stavební úpravy.
Stav před opravou
Depo jsme převzali v dezolátním stavu.
Spoustu let sloužilo jen jako přístřeší pro lidi bez domova a občasným hráčům airsoftu.